پرس وکیوم دوسینی ریلی واگنی

پرس وکیوم دوسینی ریلی واگنی


روکش کردن درب های ضد سرقت ، پرس کردن کردن روکش بر روی درب های ضد سرقت ، وکیوم درب های ضد سرقت و عناوین فراوان دیگری که می توان به جای عنوان فعلی این مقاله از آن استفاده کرد. در این مقاله قصد بر این است که به معرفی درب های ضد سرقت ، ویژگی های بارز درب های ضد سرقت نسبت به سایر انواع درب های موجود در بازار ، دلایل رنگ کاری درب های ضد سرقت ، دلایل برتری وکیوم کردن درب های ضد سرقت نسبت به عمل رنگ کاری ، دستگاه های موجود در بازار برای وکیوم کردن درب های ضد سرقت و …. بپردازیم

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت ، همان گونه که از نام آن ها نیز بر می آید . درب هایی هستند که سرقت آن ها به واسطه ی ساختار خاصی که دارند مشکل است . همانگونه که می بینید تعریف ساده و عوامانه ای  بود . بمانند این که از شما بپرسند ” معلم خوب چیست ؟” و شما در پاسخ بگویید معلمی را که خوب باشد را معلم خوب می گوییم.

اجازه دهید سوال را به گونه ای دیگر برای خود مطرح کنیم .

درب های ضد سرقت چه ویژگی هایی دارند ؟

به طور کلی کیفیت و میزان مقاوت درب ، را در دسته بندی درب های ساده و یا درب های ضد سرقت قرار می دهد . از ویژگی های بارز درب های ضد سرقت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- فاکتور وزن:
برای ساخت کلاف داخلی درب و قسمت میانی از ورقه های فلزی استفاده شده است.

درب ضد سرقت از چه قسمت هایی ساخته می شود؟

برای ساخت درب ضد سرقت از ورقه فلزی ، قفل ، یراق آلات ( دستگیره ، درکوب و قفل پستچی) و ورقه ی mdf  با روکش طبیعی استفاده می شود.

چارچوب : چارچوب ها درب ضد سرقت از ورقه ی فلزی ۱٫۵ میل ساخته می شود و با رنگ پودری الکترو استاتیک رنگ شده و در دمای ۲۲۰ درجه حرارت داده می شود که این کار باعث می شود رنگ چارچوب درب ضد سرقت مقاومت بسیار بالایی پیدا کند و به اصطلاح ضد خش می شود.

کناف و ورق فلزی میانی درب ضد سرقت: این دو قسمت نیز با ورقه ی فلزی ۱٫۵ میل ساخته می شوند و در شرایط کاملا مشابه چارچوب رنگ می شوند.

ملاحظات قسمت های فلزی درب ضد سرقت:با توجه به اینکه درب ضد سرقت بسیار سنگین هستند ،استفاده از ورق فلزی ۱٫۵ برای ساخت چارچوب باعث بالاتر رفتن مقاومت چارچوب جهت نگه داری درب ضد سرقت می شود. در غیر این صورت درب پس از مدتی نشست کرده و از حالت رگلاژ خارج می شود.

استفاده از ورق فلزی ۱٫۵ میل برای ساخت کناف داخلی و صفحه ی میانی ، باعث سنگین شدن درب ضد سرقت مشود و احتمال اینکه سارق بتواند درب ضد سرقت را از لولا خارج کند به حداقل می رساند . در مورد صفحه ی میانی درب ضد سرقت نیز لازم به ذکر است که در صورتی که سارق موفق به شکستن روکش mdf  درب شود به صفحه ی فلزی بر می خورد که  خم کردن این صفحه ، علاوه بر طاقت فرسا بودن سر و صدای بسیاری نیز به دنبال دارد و موجب بالا رفتن ریسک سارق می شود.

 

وکیوم کردن درب های ضد سرقت:

درب های ضد سرقت به مانند سایر قطعه کار های قابل وکیوم کردن بسته به شرایط،، ضخامت و روکشی که می بایست بر روی آن کشیده شود در پروسه ی وکیوم کردن قرار می گیرد . دستگاه هایی که قابلیت روکش کردن درب های ضد سرقت را دارند می بایست حداقل عمق ۱۰۰ میلیمتر را دارا باشند تا کاربر اپراتور از منظر ضخامت کاری قابل وکیوم کاری به مشکل بر نخورد

دستگاه های پرس وکیوم های دوسینی که به پرس وکیوم های سری ریلی و پرس وکیوم های واگنی نیز مشهور هستند بهترین گزینه برای وکیوم کردن درب های چوبی و درب های ضد سرقت می باشد . این دستگاه ها از دو عرض استاندارد رول های روکش موجود در بازار ( عرض های ۱۲۵ و ۱۴۰ سانتی متر پشتیبانی می کنند ) و به واسطه ی این که رول های روکش موجود در بازار در رنگ ها و عرض ها متفاوت هستند و یا به عبارتی رنگ هایی از روکش ها که با عرض ۱۲۵ موجود است برای عرض های ۱۴۰ یافت نمی شود ، گزینه ی خوبی به حساب می آید .

پرس وکیوم تک سینی آسانسوری
پرس وکیوم تک سینی آسانسوری

مزیت دیگر استفاده از پرس وکیوم های واگنی در وکیوم کردن درب های چوبی و وکیوم کردن درب های ضد سرقت امکان مینیمم کردن اتلاف حرارتی در این نوع دستگاه های پرس وکیوم می باشد . و به واسطه ی این که دستگاه های پرس وکیوم به صورت مستقیم از برق برای گرم کردن محفظه و قطعه کار استفاده می کنند لذا آمپر بالایی از برق را می کشند و اهمیت جلوگیری از اتلاف گرمایی در آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *