loading

پارتیشن در دستگاه پرس وکیوم چیست و چه کاری انجام می هد

پرس وکیوم آسانسوری

پرس وکیوم آسانسوری


دستگاه پرس وکیوم در انواع مختلف اعم از پرس وکیوم تک سینی ، پرس وکیوم دوسینی ، پرس وکیوم آسانسوری ، پرس وکیوم ریلی واگنی صدفی و … به صورت غریب به اتفاقی برای عملیات پرس خود از قانون های گاز ها پیروی می کنند .

به این صورت که تولید کننده ی دستگاه های پرس وکیوم برای کنترل فشار بر روی قطعه کار اقدام به طراحی و ساخت یک میز ایزله می کنند که تمام موارد مربوط به نشتی میز وکیوم کنترل می شود . اگر ما میز وکیوم دستگاه پرس وکیوم را به مانند یک مکعب در نظر بگیریم که 6 وجه دارد ، 5 وجه میز به صورت پیشفرض به صورت ایزوله طراحی و تولید می شود که هیچ نوع گازی حتی تحت فشار بالا از این 5 بعد مکعب وارد محفظه وارد و یا خارج نمی شود.

دور تا دور میز وکیوم را با نوار آب بند جهت کنترل هرچه بهتر گاز های موجود می پوشانند و دور تا دور فریم ای که روی میز وکیوم قرار میگیرد را نیز با نوار آب بند وکیوم تزیین می کنند . تا به اینجا ما یک مکعب داریم که 5 وجه ایزوله دارد . برای وجه نهایی که قسمت رویی میز می باشد از روکش های مصنوعی موجود در بازار استفاده می شود که خاصیتی تقریبا نایلونی دارند . روکش مابین فریم و میز فی مابین نوار های آب بند دور فریم و میز قرار می گیرد و مکعب ایزوله ی ما تکمیل میشود و نهایتا دستگاه آماده ی وکیوم می گردد

فلذا نتیجه ای که تا اینجای کار گرفته شد این است که دستگاه وکیوم برای اینکه بتواند عمل پرس کردن را انجام دهد می بایست حتما قسمت رویی میز به صورت سرتاسر توسط روکش پوشیده شده باشد .

پارتیشن دستگاه پرس وکیوم چیست

پوشیده شدن تمامی قسمت رویی دستگاه پرس وکیوم امری بدیهی است و طبیعی تا هنگامی که ما تمامی میز را برای پرس شدن روکش  بر روی ام دی اف های چیده شده پر کرده باشیم . اما هنگامی که برای مثال یک قطعه کار سایز 50*30 داشته باشیم  و مجبور به وکیوم کردن آن باشیم و باز هم مجبور باشیم تمامی میز را روکش کنیم و به تناسب تمامی میز را گرما دهیم و بازهم متناسبا مکش از تمامی محفظه ی میز انجام گیرد .

این موارد باعث بالا رفتن پرت حرارتی ، پرت روکش و اتلاف زمان و مصرف برق خواهد شد . فلذا برای اینکه از اینچنین مواردی تا جایی که ممکن است جلوگیری به عمل بیاوریم یکی از میز های وکیوم در فاصله ی 70 یا 90 سانتی متری ابتدا یا انتهایی میز جدا شده و قسمت ها مکش و کوره را جدا میکنیم و با طراحی یک پلیت فلزی ( قابل گذاشتن و برداشتن دارد ) پرت روکش را نیز به حداقل می رسانیم

 

مقالات پرس وکیوممقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *