پکیج آموزش اپراتوری سی ان سی شامل آموزش آرتکم مباحث مربوط به طراحی دو بعدی و 3 بعدی می باشد . جیکد گیری دو و 3 بعدی نیز در این مجموعه ی آموزشی گنجانیده شده است

اموزش اپراتوری سی ان سی چوب

از 1370 وارد صنعت شده ایم و عمده فعالیتی که در این زمینه داشتیم تعمیر ماشین الات و کنترلر های دستگاه های سی ان سی فلز بودند ، پس از سالیان زیادی فعالیت در این رشته در سال 1389 به همراه عده ای از مهندسین ساخت و تولید اقدام به تولید ماشین الات صنعتی نظیر دستگاه های سی ان سی و وکیوم و… کردیم

از همان ابتدا که وارد این حرفه شدیم مجبور بودیم دستگاه ها رو که به مشتری تحویل میدیم وقت زیادی رو صرف توضیح مفاهیم مختلف کار با دستگاه کنیم که به نوعی از حوصله و وقت ما خارج بود.

از طرفی منبع کاملی نظیر کتاب یا پکیج اموزشی در بازار نبود که بتوانیم با اطمینان خریداری و به مشتری تقدیم کنیم ( داخل پرانتز نه اینکه نباشد ولی اکثرا یا درست توضیح نمی دادند یا مطالب نصفه و نیمه بود ، مثلا طراحی دوبعدی اموزش داده میشد بدون ادامه ، فقط ظراحی تدریس میشد ، و …)

آغاز به کار آموزش

فلذا بران شدیم تا یکبار برای همیشه این خلا را پر و با تدوین یک پکیج اموزش اپراتوری سی ان سی  کامل که صفر تا صد کار با دستگاه سی ان سی را شامل میشود . کاربر با تهیه این پکیج ابتدا می بایست با استفاده از پکیج اموزشی نرم افزار کرل طراحی با کرل را اموزش ببیند.

مبحث طراحی دوبعدی در بخش های اولیه ی پکیج اموزشی ارتکم توضیح داده شده است ، با گذشتن از بخش دوبعدی مبحث طراحی سه بعدی با ارتکم که در پکیج اموزش داده شده است قابل مشاهده می باشد . و از ان پس مباحث مربوط به ماشین کاری دو و سه بعدی مطرح میشود .

4 گیگ طرح اماده در پکیج آرتکم گنجانیده شده است تا برای تمرین تکرار مشکلی همراه کاربر نباشد ، با تمامی این تفاسیر پکیج حاضر تا دوماه پشتیبانی دارد و در هرکدام از مراحل حق مطلب به خوبی ادا نشده بود می توانید با پیام به پشتیبانی مطرح کنید تا دوباره ضبظ و برایتان ارسال شود .

پکیج فوق حرفه ای آموزش کار با نرم افزار آرتکم پرو 2008 و طراحی با نرم افزار کرل و آموزش حرفه ای کار با کنترلر رادونیکس از صفر تا صد به زبان ثلیث فارسی و کاملا مصور و تصویری

اموزش طراحی با نرم افزار Corl Drow

اگر بخواهیم نرم‌افزارهای گرافیکی را به سه دسته مبتدی، متوسط و پیشرفته دسته‌بندی کنیم، در دسته اول فتوشاپ (Adobe Photoshop) و پینت (نرم‌افزارهای پیکسلی) را می‌توان قرار داد که برای ورود به دنیای گرافیک کامپیوتری کار با آن‌ها ضروری است.

 اما با عبور از سطح مبتدی برای ورود به سطح متوسط باید با نرم‌افزارهای برداری آشنا شوید.

شاخص‌ترین نرم‌افزارهای برداری در حال حاضر کورل و ایلاستریتور (Adobe Illustrator) هستند. در این نرم‌افزارها با تکنیک‌های صحیح طراحی آشنا می‌شوید و به خوبی اختلاف سطح نرم‌افزارها و قابلیت‌های خاص هر دسته را درک می‌کنید.

بعد از آموزش کامل نرم‌افزارهای برداری، خود به خود آماده ورود به سطح پیشرفته و آموزش نرم‌افزارهای سه‌بعدی و متحرک‌سازی خواهید شد.

که مرحله ی بعدی اموزش ، اموزش کار با نرم افزار راینو می باشد که مربوط به ماشین کاری و اپراتوری پیشرفته می باشد و از حوصله ی این مطلب خارج است

آموزش نرم افزار ارتکم پرو Artacam Pro

نرم افزار Artcam یکی از نرم افزار های ضروری کار با دستگاه سی ان سی است. آرتکم طرفداران بسیاری در زمینه کار با دستگاه سی ان سی صنایع چوب و ام دی اف دارد. آکادمی چوبینر با برگزاری دوره آموزش آرتکم سعی در پیشرفت اپراتوری های سی ان سی دارد.

اگر شما به تازگی دستگاه سی ان سی خریداری نموده اید و تمایل دارید دستگاه CNC را شخصا اپراتوری کنید، به کمک دوره آموزشی ارتکم + آموزش کورل + آموزش رادونیکس می توانید به راحتی تمامی مراحل از طراحی تا اپراتوری طرح را خودتان انجام دهید.

پکیج فوق حرفه ای آموزش اپراتوری سی ان سی
آموزش ارتکم 2008

۱. ابزار شناسی و معرفی ابزار
۲. آشنایی با محیط آرتکم و توضیحات در مورد محیط آرتکم کلید های میانبر پسوندهایی که این برنامه میخواند.
۳. توضیحات اولیه، معرفی گزینه های قسمت Vector Tools.
۴. تمرین طراحی از روی عکس معرفی گزینه پر کاربرد Node Editing
۵. تمرین طراحی؛ معرفی گزینه های قسمت Position, Combine, Trim Vectors لایه بندی وکتورها
۶. شروع قسمت Toolpaths توضیحات کلی در مورد این قسمت طراحی چند مدل با لایه بندی و جی کد گیری با گزینه ۲D Profiling.Machine Along vector. Are Clearance کار با دستگاه
۷. گزینه V-Bit Carving طراحی و مواردی که باید رعایت شود تا به طرح مطلوب رسید. اجرای چند طرح با دستگاه
۸. گزینه های Bevel Carving. Engraving طراحی و مواردی که باید رعایت شود تا به طرح مطلوب رسید. اجرای چند طرح با دستگاه
۹. گزینه های Drilling.Inlay.Fluting.Raised Round طراحی و مواردی که باید رعایت شود تا به طرح مطلوب رسید.

طراحی با نرم افزار artcam Pro

نرم افزار ارتکم از جمله نرم افزار های ماشین کاری می باشد که علاوه بر قدرت فراوان در زمینه ی ماشین کاری امکاناتی برای طراحی نیز در ان گنجانیده شده است و این خود شاید عمده دلیلی باشد که بیشتر افراد در صنعت درودگری و نجاری علاقمند به استفاده از این نرم افزار هستند

در پکیج طلایی اموزش کار با دستگاه سی ان سی چوب معرفی و توضیحات مربوطه در خصوص طراحی دو و سه بعدی با نرم افزار ارتکم پرو گنجانیده شده تا علاقه مندان به این صنعت بتوانند تنها و بدون نیاز به آموختن نرم افزار های ثانوی بتوانند با دستگاه های سی ان سی کار کنند

دانلود رایگان کتاب اموزش آرتکم 2009

ماشین کاری با نرم افزار ارتکم پرو

ماشین کاری نقطه قوت و کار اصلی نرم افزار ارتکم پرو می باشد و در بخش های مختلف بسته به نیاز ماشین کاری های دو بعدی ، سه بعدی و 4 بعدی را می توانید با مرجعه به این پکیج اموزشی فرا بگیرید .

 

علاوه بر این در بخش هایی از پکیج اموزشی ابزار شناسی ، اصول تعریف تنیمات کار با نرم افزار و … نیز برای درک بهتر کار گنج

1395/03/04- نسخه ی 1 پکیچ آموزشی آپلود شد 

1395/05/02- نسخه ی 1.1 مجموعه ی آموزشی بروز شد 

1396/01/30 – نسخه ی 2.0.1 مجموعه ی آمزشی ارتکم 2008 بروز شد 

1396/04/08- نسخه ی 2.8.00 مجموعه اموزشی آرتکم بروز شد 

1397/02/09 نسخه ی 3 مجموعه اموزشی بروز شد 

1397/09/10 نسخه ی 3.0.8 مجموعه ی آموزشی آرتکم بروزرسانی شد

1398/03/01 نسخه ی 3.1.00 مجموعه آموزشی بروزرسانی شد 

1399/01/30 نسخه ی 4 مجموعه اموزشی آرتکم بروزرسانی شد 

1399/03/09 نسخه ی 4.0.2 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد 

1399/08/10 نسخه ی 4.2 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد  

1399/10/10  نسخه ی 4.8 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد 

1399/12/15  نسخه ی 4.9  مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد 

1400/02/01 نسخه ی 4.9.4 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد  

1401/01/30 نسخه ی 5 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد 

1402/01/30 نسخه ی 6 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد 

1403/01/07 نسخه  ی 7 مجموعه ی آموزشی بروزرسانی شد  

آموزش Radonix CAM/CAM Pro

نرم افزار رادونیکس  CAM/CAM Pro مهمترین نرم افزار کنترل کننده دستگاه سی ان سی است. رادونیکس کم/کم پرو نقش اصلی را در کنترل بخش های مختلف سی ان سی اجرا میکند. نرم افزار های اتوکد – کورل دراو – آرتکم هرکدام عملی را انجام میدهند.

که در این میان اتوکد و کورل وظیفه طراحی اشکال و وکتور های طرح را برعهده دارند. آرتکم نیز وظیفه ترجمه وکتور های طراحی شده را به زبان مفهوم دستگاه سی ان سی که همان ام کد(M-Code) یا جی کد(G-Code) می باشد را برعهده دارد.

کنترلر رادونیکس cam pro
کنترلر رادونیکس cam pro

در پکیج اموزشی حاضر اموزش نصب و راه اندازی و کار با کنترلر رادونیکس توسط مهندسین و کارشناسان تدریس شده است

آموزش راه اندازی و کار با کنترلر macth 3

از دیگر کنترلر های پر کاربرد در بازار ایران کنترلر مچ تری می باشد که تا قبل از تحریم ها جزو چزو پر استفاده ترین کنترلر های بازار ایران بود . این کنترلر که تویط یک شرکت روسی تهیه و تولید شده است بعد از اعمال تحریم ها بدلیل پشتیبانی نسبتا ضعیف توسط شرکت سازنده کنترلر رفته رفته بازار فروش خود را از دست داد .

دانلود رایگان ارتکم 2018

با این حال هنوز هم هستند دستگاه هایی که هنز از این کنترلر روسی برای هدایت موتور محرکه ی دستگاه های خود بهره می برند .

در پکیج اموزشی حاضر اموزش نصب و راه اندازی و کار با کنترلر مچ تری ( ماخ تری ) نیز گنجانیده شده است و عزیزانی که دستگاه های ان ها از این نوع کنترلر ها فرمان می برند نیز می توانند با تهیه این پکیج به دستگاه سی ان سی خود حکومت کنند

آموزش عملی دستگاه سی ان سی

آخرین بخش کار با دستگاه سی ان سی آموزش عملی دستگاه می باشد. دستگاه سی ان سی علاوه بر آموزش طراحی و آموزش جی کد گیری نیاز به مقداری تجربه کارکرد عملی دستگاه سی ان سی را نیز دارد.

افزایش یا کاهش سرعت چرخش اسپیندل و همچنین فیکس کردن انواع قطعه کار بر روی صفحه سی ان سی از جمله تجاربی هستند که در طول دوره آموزش فرا میگیرید.

از انجایی که پکیج به صورت فیلم تهیه و تدوین شده است و امکان اموزش عملی اپراتور از طریق فیلم مقدور نیست ، اصول بستن قطعه کار رفرنس و هوم گرفتن در طی فیلم های اموزشی تدریس میگردد و مشکلات احتمالی کاربران با پشتیبانی تلفنی انلاین در حین استفاده از پکیج مرتفع میگردد  

آموزش ابزار شناسی

تنوع در مته ها و همچنین قطعات یدکی اسپیندل ها بسیار زیاد است. برای این منظور چوبینر که بزرگترین فروشگاه اینترنتی صنایع چوب است انواع مته ها با برند های مختلف را به همراه نحوه برش و اطلاعات تکمیلی این مته ها داخل فروشگاه برای شما خریداران قرار داده است. به همین منظور نیز دوره ای برای شناخت بهتر نواع مته، کولت و فشنگی دستگاه سی ان سی برای شما عزیزان در نظر گرفته شده تا هر چه بهتر و بهینه تر بتوانید از مته های مختلف برای آسان تر نمودن کار ها استفاده نمایید.

طرح های آماده ی سی ان سی

در پایان این مجموعه تعدادی طرح های آماده ی ماشین کاری به صورت آرتکم و تعدادی طرح بصورت طرح خروجی سی ان سی ماشین کاری در اختیار کاربر قرار داده میشود . تا ضمن تمرین و تکرار بر نرم افزار های مربوطه تسلظ پیدا کنند

لازم به ذکر است این مجموعه ی آموزشی کامل ترین پکیج آموزشی موجود می باشد که توسظ مهندسین مجموعه در حال تدوین شده است که تمامی مباحث مربوط به طراحی ، ماشین کاری ، ابزار شناسی و جیکد گیری را بصورت کامل توضیح داده است . علاوه بر این مهم کاربر با تهیه پکیج اموزشی تا 40 روز از پشتیبانی اموزشی کارسناسان فنی بهره ببرد .

پکیج آموزشی ارتکم کرل و اموزش صفر تا صد کار با دستگاه سی ان سی تدوین و اماده ی عرضه میباشد . لطفا جهت سفارش در لینک دیل کلیک کنید

بروز رسانی 1401/03/25

5 دیدگاه

  • من برای تهیه این پکیج خیلی مردد بودم
    هم به نظر یه مقدار گرون می اومد هم از حیث کمی و کیفی نگران بودم گه نکنه اونی که میخوام نباشه
    ولی خب با توجه به هزینه های کلاس های خصوصی بیرون دل رو به دریا زده و تهیه کردم
    و خوش بختانه من رو تو تمامی موارد مربوط به اپراتوری سی ان سی راه انداخت و هم اکنون توی کشور عراق در حال کار بر روی سی ان سی چوب هستم
    جا داره از همه ی دست اندر کاران و مدرسان مجموعه تشکر کنم

  • سلام من برای کار با سی ان سی سنگ این پکیج اموزشی رو تهیه کردم
    یک سری ریزه کاری ها توی کار با سی ان سی سنگ بود که با چوب فرق میکرد و تو پشتیبانی واتساپ کمکم کردن
    و از خرید خودم راضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *