سی ان سی 5 محور طلا تضا ماشین

سی ان سی 5 محور طلا النگو سازی


آموزش رایگان آرتکم در خصوص حکاکی بر روی نگین انگشتر از جمله موارد پر طرفدار در ایران می باشد . حکاکی نگین انگشتر به دو صورت با دستگ و با ماشین سی ان سی انجام می گیرد.

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی روش های حکاکی نگین انگشتر با دستگاه های سی ان سی سنگ های زینتی بپردازیم

حکاکی نگین انگشتر و سنگ های زینتی

حکاکی بر روی نگین و سنگ های زینتی از هنر های اصیل ایرانی به شمار میرود . به طور کلی به انگشتر هایی ه بر روی سنگ آنها حکاکی انجام شده است انگشتر های خطی اطلاق داده میشود

شاید تا بحال بارها انگشتری خطی را دیده اید و به این فکر کرده اید که آیا می‌شود عبارت مخصوص و مورد علاقه خود را روی نگین انگشتر حکاکی کنید یا خیر؟

در دنیای امروز این کار به کمک ماشین های سی ان سی کاری بسیار آسان می باشد به شرطی که روش های کار با ماشین های سی ان سی را بیاموزید

انواع روش های حکاکی روی نگین انگشتر

حکاکی نگین یک هنر اصیل و بسیار با ارزش است. این هنر در زمان های قدیم به علت کمبود امکانات و تجهیزات، در اختیار عده ای محدود بوده و تنها افراد کمی قادر به انجام این کار بوده اند.

 

اما امروزه حکاکی و خطاطی روی انگشتر تبدیل به یک حرفه بسیار پُر رونق و متداول شده است. این هنر زیبا، دارای روش های گوناگونی است که دانستن آنها خالی از لطف نمی‌باشد.

حکاکی نگین انگشتر با دست

با پیشرفته شدن صنایع مختلف و تولید شدن دستگاه های مختلف تقریبا تمامی کار های حکاکی را می توان با ماشین آلات مربوطه انجام داد .

اما از این واقعیت نمیشود فراتر رفت که فرایند تراشیدن سنگ ها زمانی یک هنر واقعی محسوب میشود که این کار به کمک دست انجام گیرد .

هرچند رفته رفته ماشینی شدن کار ها عرصه را بر هنرمندان این صنایع تنگ کرده است اما همچنان هنرمندان قابلی هستند و

اپراتوری سی ان سی چوب آموزش
پراتوری سی ان سی چوب آموزش

کارهایشان بیشتر از مورد مالی ارزش معنوی دارند

حکاکی نگین انگشتر با دستگاه های سی ان سی

در این روش از حکاکی نگین انگشتر و سنگ های زینتی دستگاه ها و ماشین الات صنعتی وارد عمل میشوند و کاربر با طراحی شکل و شمایل تصویری که قصد دارد بر روی نگین پیاده نماید آن را با نرم افزار های ماشین کاری تبدیل به جیکد و ام کد مینماید

نرم افزار های ماشین کاری با تبدیل طرح مدل طراحی شده به برنامه ی سی ان سی آن را به کنترلر ماشین سی ان سی ارسال می نمایند و کنترلر ماشین آن ها را برای فهماندن به دستگاه به صفر و یک ترجمه میکند و نهایتا عملیات حکاکی اغاز میگردد.

آموزش آرتکم و حکاکی نگین انگشتر

به طور کلی کار با ماشین سی ان سی کار خیلی پیچیده ای نیست و شما برای اینکه بتوانید به این هدف نایل بیایید می بایستی کمی تا قسمتی با برخی نرم افزار های طراحی و ماشین کاری آشنا شوند .

برای شروع می بایستی کار با نرم افزار های طراحی دو بعدی مانند کرل را فرا بگیرید که به نوعی شالوده ی اصلی طراحی کامپیوتری به حساب می آیند .

کار با نرم افزار های ماشین کاری مانند آرتکم ، پاورمیل ، سالیدکم و … نرم افزار های ضروری دیگیری هستند که در راه رسیده به این هدف شما را یاری خواهند نمود

برای آموزش ماشین کاری سی ان سی سنگ و چوب و سنگ های زینتی همواره می توانید با شرکت در کلاس های خصوصی و یا تهیه پکیج های آموزشی مجموعه ی فنی و مهندسی تراشه صنعت آغاج نیاز های آموزشی خود را مرتفع نمایید .

فیلم حکاکی نگین انگشتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *