سی ان سی مینی حکاکی طلا و نقره و فلزت نرم

سی ان سی مینی حکاکی طلا و نقره و فلزت نرم


سی ان سی حکاکی نگین انگشتر دستگاهی است در ابعاد کوچک که قادر به حکاکی بر روی انواع نگین های انگشتری می باشد . سی ان سی نگین انگشتر قادر به حکاکی بر روی طلا، عقیق، آلومینیوم ، برنج و… می باشد .

سی ان سی حکاکی نگین انگشتر و عقیق

سی ان سی چیست

دستگاه سی ان سی مجموعه ای متشکل از تعداد ی موتور محرکه ، اسپیندل ، شاسی ، ریل ، اینورتر ، کنترلر و … می باشند که به صورت سیستمیک با همدیگر در جهت اجرای فرامینی که اپراتور برای برش و حکاکی به ماشین می دهد عمل می نماید .

سی ان سی (CNC ) مخفف چیست

CNC یک مخفف انگلیسی از عبارت Computer Numerical Control است. این عبارت به معنای کنترل رقمی رایانه ای است که مفهوم آن راهبری و کنترل ماشین آلات صنعتی با استفاده از رایانه (کامپیوتر) است. دستگاه سی ان سی ابزاری است که می تواند با استفاده از رایانه بر روی فلز یا چوب تغییراتی را ایجاد کند.

انواع سی ان سی حکاکی عقیق و نگین انگشتر

دستگاه های سی ان سی که مناسب کار حکاکی و برش و کار بر روی انگشتر هستند در 4 مدل تولید و ساخته میشوند . قیمت دستگاه های سی ان سی و همچنین مکانیزم کار و قابلیت های این دستگاه ها همگی با همدیگر تفاوت چشمگیری دارند

انواع سی ان سی نگین انگشتر عبارتند از 

1- سی ان سی دو محور : دستگاه های سی ان سی لیزر

2- سی ان سی 3 محور تخت

3 – سی ان سی 4 محور تخت و روتاری

4- سی ان سی 5 محور

سی ان سی 2 محور حکاکی عقیق

دستگاه های سی ان سی 2 محور از ساده ترین نوع سی ان سی های موجود در بازار هستند . مثال بارز برای این دستگاه های سی ان سی حکاکی لیزری می باشد.

دستگاه های سی ان سی 2 محور از دو موتور محرکه تشکیل میشوند و (بطور مثال در سی ان سی لیزر) عملیات حکاکی بر روی نگین به کمک لیزر انجام میشود .

در سی ان سی لیزر عملا با چیزی به نام حکاکی نداریم ، و دستگاه با ایجاد گرمای زیاد بر روی یک نقطعه عملا باعث ایجاد خط و خطوط بر روی نگین میشود. بطور ساده ما بالیزر قادر به ایجاد نقاط برامده و فرورفته بر روی نگین نخواهیم بود.

سی ان سی 3 محور حکاکی عقیق

دستگاه های سی ان سی 3 محور حکاکی در ابعاد 10 سانتی متر در 10 سانتی متر مناسب حکاکی نگین طراحی و تولید میشوند . این دستگاه ها با 3 موتور محرکه تجهیز شده اند و بهترین و به صرفه ترین انتخاب برای نگین انگشتر می باشند .

سی ان سی 3 محور حکاکی از 3 محور ایکس ، وای و محور Z  تشکیل شده است

فیلم کارکرد سی ان سی حکاکی 3 محور

سی ان سی 4 محور حکاکی

سی ان سی 4 محور حکاکی از زوایای زیادی مشابه سی ان سی 3 محور میباشد . با این تفاوت که قسمت تخت در سی ان سی 4 محور یک محور چهارم تعبیه شده است .

محور چهارم با حرکت دادن قطعه کار بسته شده باعث میشود تا قسمت های منفی کار نیز به راحتی حکاکی شوند

فیلم کارکرد سی ان سی 4 محور

قیمت دستگاه های سی ان سی ان سی حکاکی عقیق

قیمت دستگاه های سی ان سی حکاکی بسته به تعداد محور های سی ان سی متفاوت می باشد . هرچه تعدد محور های سی ان سی بیشتر باشد قیمت تمام شده ی محصول بیشتر می باشد .

دستگاه های سی ان سی به صورت کلی هرچه تعداد محور ها زیاد شود سرعت ماشین کاری نیز کاسته میشود .

اگر نیاز به تهیه دستگاه های سی ان سی حکاکی دارید و کارتان بصورت سری می باشد میتوان دستگاه های فوق را در تعداد کله ی بالا تولید نمود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *