پین اتومات میز وکیوم چیست و چه کاربردی دارد ( پین میز وکیوم)

پین های اتومات میز وکیوم  جایگزین مناسبی برای ساپورت های زیر کار دستگاه های وکیوم می باشند .عملیات ساپورت گذاری با پین های اتومات نیاز نمی باشد و پین های اتومات کار وکیوم را تسهیل نموده و سرعت وکیوم  را افزایش می دهد 

میز دستگاه وکیوم

در فرایند ساخت و تولید دستگاه های وکیوم و پرس وکیوم ممبران ساخت میز وکیوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است . ساخت این قسمت از دستگاه وکیوم جزو استراکچر اصلی دستگاه می باشد و اصولا از ورق پانچ شده ( سوراخ شده ) برای اینک کار استفاده میشود .

پین اتومات میز وکیوم

در سری دستگاه های وکیوم جدید ، دستگاه پرس وکیوم از یک میز با ابعاد میز 125*260 برای دستگاه های مناسب درب های داخلی و ضد سرقت و یا میز ابعاد بزرگتر با ابعاد 150*300 سانتی متر مناسب درب های کابینتی استفاده میشود .

دستگاه های پرس وکیوم در این نوع از از سیستم هیدرولیک جهت حرکت کوره بهره میبرند . نقطه قوت دیگر سری جدید محصولات پرس وکیوم پین های بالابر القایی گرانشی می باشد . ام دی اف یا نمونه کار جهت روکش شدن بر روی این پین های القایی گرانشی قرار میگیرند و این پین ها بصورت خودکار قفل میشوند .

پین هایی که در داخل میز وکیوم قطعه کاری برر روی آن ها قرار نگرفته است با لمس کاربر اپراتور پایین می آیند تا در حین وکیوم مزاحم کار و یا موجب پاره کردن روکش پی وی سی نشوند. راندمان کار وکیوم دراین میز ها به یک سوم میزان اصلی تقلیل می یابد .

به صورت معمولی در سیستم قدیمی میز های وکیوم تخلیه ی هر میز بین 5 الی 15 دقیقه زمان بر می باشد . در سیستم جدید میز ها وکیوم عملیات وکیوم بین 2- 3 دقیقه انجام میگیرد و در وقت و زمان اپراتور و دستگاه صرفه جویی ایجاد میکند .

سیستم پین های هوشمند علاوه بر بهینه کردن زمان وکیوم باعث تمیزی و بالارفتن کیفیت کار ، براقیت بالا ، تسهیل انتقال گرما و روکش بر روی صفحات کابنت ، کمد لباس ، قسمت های مختلف مبلمان و … میشود

از پین های هوشمند برای استفاده از صفحه سیلیکون بر روی میز های وکیوم نیز استفاده میشود