پرس وکیوم اسانسوری هیدرولیکی

پرس وکیوم اسانسوری هیدرولیکی


دستگاه های پرس وکیوم برای روکش کردن اواع روکش های طبیعی و مصنوعی بر روی قطعات خام چوب و ام دی اف به کار برده میشوند . این دستگاه ها جایگزین بلامنازع برای رنگ کاری در صنعت چوب هستند .

دستگاه های وکیوم ممبران در انواع تک سینی و دوسینی در بازار تولید میشوند و نوع ساخت تک سینی و دوسینی در انواع آسانسوری ، صدفی ، ریلی ، واگنی و … بسته به سلیقه ی مشتری و سلیقه ی شرکت سازنده متفاوت است .

دستگاه های پرس وکیوم یا به عبارتی پرس وکیوم ممبران در انواع مختلف ای که تولید میشوند در طول سالیان گذشته دستخوش نوسان قیمتی بوده اند . در این مقاله قصد داریم به توضیح و تفصیل در خصوص قیمت دستگاه های وکیوم ممبران در طول سالهای گذشته و حال بپردازیم بپردازیم

پرس وکیوم چیست

پرس های وکیوم ماشین هایی هستند که به محصولات چوبی رنگ و لعاب و زیبایی می بخشند ، محصولات چوبی به واسطه اینکه اکثرا در دکوراسیون استفاده می شود و یا به عبارتی جلوی دید مخاطب هستند از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

به واسطه ی همین همه ی کسانی که در رشته های مربوط به چوب فعالیت می کنند می بایست اهمیتی چند برابری نسبت به سایر مشاغل به کیفیت کار خود داشته باشند .

دستگاه پرس وکیوم تک سینی آسانسوری

به جرات می توان گفت در وضع فعلی بازار اکثریت تولید کنندگان محصولات چوبی کارهایی که نیاز به سی ان و یا وکیوم کاری دارند را برای انجام به همکاران خدماتی خود واگذار می کنند . این کار از یک سو باعث می شود تا نجار هزینه ای گزاف برای خرید دستگاه های مربوطه نپردازد ، این امر اگر در همان لحظه وارد چرتکه شود امری اقتصادی و مقرون به صرفه است اما اگر نگاهی به هزینه ها ی و مشکلات آن در دراز مدت بیندازیم ، استقلال کاری را به استفاده از گروه های خدماتی برای کارهای وکیوم و سی ان سی کاری ترجیح می دهیم

قیمت پرس وکیوم

پرس وکیوم هایی که در بازار تولید می شوند تقریبا از ۱۵ تا ۲۰۰ ملیون تومان قیمت دارند ، که ابعاد میز ، جنس قطعاتی که در آن های استفاده می شد ، انواع آسانسوری – صدفی – ریلی – تک میزه – دومیزه و سه میزه بودن  و آپشن هایی که بر روی این دستگاه ها نسب می شود تعیین کننده قیمت این ماشین ها هستند.

این در حالی است که در مبحث ماشین های سی ان سی چوب کمی می بایست بازه ی قیمت ها را وسعت داد ، این نوع ماشین ها را می توان در بازه ی قیمتی ۱۰ ملیون تا ۱۰ ملیارد قرار داد

.قیمت این ماشین ها نیز بسته به ابعاد میز ، تعداد محورها، قطعات به کار رفته ، استراکچر ماشین، امکانات نرم افزاری ماشین ، آپشن ها،نوع کار و… تعیین می شود

قیمت پرس وکیوم در سال 1400

قیمت دستگاه پرس وکیوم ممبران در سال 1400 یک بازه ی قیمتی از 80 الی 170 ملیون تومانی را شامل میشود .

در این میان دستگاه های دوسینی به دلیل هزینه ی تولید بالایی که دارند گران تر از نمونه های تک سینی آسانسوری می باشند ولی در عوض دست دوم پرس وکیوم دوسینی به نسبت نمونه های اسانسوری قیمت کمتری دارند و با قیمت به نسبت کمتری خرید و فروش میشوند

دستگاه های سی ان سی در سال حاضر بدلیل رشد فزاینده ی قیمت دلار که در سال 99 شاهد آن بودیم به نسبت دستگاه های وکیوم رده ی قیمتی بالاتری را شامل میشوند .

دستگاه های سی ان سی ابعاد 130*250 با رده ی قیمتی از 170 الی 450 ملیون تومان و ابعاد 183*366 یا 2*4 با رده قیمتی 230 الی 500 ملیون تومان بسته به متریال استفاده شده قیمت میخورند

قیمت دستگاه پرس وکیوم سال 1401 در بازار ایران

تورم میهمان همیشگی سفره ی اقتصاد ایران و ایرانی است و هرساله تنها بهانه ها هستند که فرق میکنند .

قیمت دستگاه های پرس وکیوم ممبران و پرس وکیوم در سال 1401 به رشد 10-15 درصدی نسبت به سال 1400 داشته است .

دستگاه های پرس وکیوم ممبران در سال حاضر از بازه ی قیمتی 130 ملیون تومان الی 185 ملیون در نمونه های اسانسوری ( بسته به نوع ، رده ی کیفی شرکت سازنده و حاشیه ی سود شرکت تولید کننده متغیر است ) و دستگاه های دو سینی از 189 ملیون تمان الی 280 ملیون متغیر می باشد

قیمت دستگاه پرس وکیوم سال 1401 شش ماهه ی دوم

با توجه به بالا رفتن هزینه های تولید و افزایش نرخ ارز در روز های اخیر که به چیزی نزدیک بر 40هزار تومان رسیده است . این تورم بر نرخ دستگاه های پرس وکیوم نیز تاثیر گذاشته است .

فلذا دستگاه های وکیوم و پرس وکیوم ممبران با افزایش قیمتی 15- 20 درصدی در 6 ماهه ی دوم سال برخورد بوده اند که بسته به کیفیت قطعات ، نوع دستگاه وکیوم و حاشیه سود شرکت سازنده دستگاه متفاوت می باشد

قیمت دستگاه های پرس وکیوم سال 1401 سه ماهه ی آخر سال

با توجه به وضعیت بازار اقتصاد در کشور عزیزمان ایران که رفته رفته بهتر و بهتر می شود ( الی ماشاالله ) …. اختلاف قیمت بالای قیمت ارز که در طی یکی دوماه گذشته چیزی حدود 18000 تومان افزایش داشته است . و نزدیک به پنجاه هزار تومان می باشد .

دستگاه های پرس وکیوم در ربع پایانی سال با افزایش قیمت همراه بوده اند .

در این میان دستگاه ها ی پرس وکیوم دوسینی در بازه ی قیمتی 250 الی 320 ملیون تومانی و دستگاه های پرس وکیوم تک سینی اسانسوری ( بسته به نوع پنوماتیک یا هیدرولیک در بازه ی قیمتی 170 الی 280 ملیون تومانی قرار دارند .

قیمت دستگاه های وکیوم سال 1402

قیمت دستگاه پرس وکیوم 6 ماه اول سال 1402

بعد از عید سال 1401 بازار منتظر یک گرانی نسبتا بزرگ بوده است ، بدلیل نبود نظارت خیلی از مواد اولیه قیمت به واقع بالایی را تجربه کرده اند و علارقم پایین آمدن قیمت دلار که بین 49 الی 52 هزار تومان نوسان می کند بر روی این قیمت های ثابت مانده اند .

دستگاه های پرس وکیوم در بازار حاضر در رده ی قیمتی بین 200 الی 300 در نمونه های آسانسوری و از 270 الی 400 ملیون تومان در انواع دستگاه های دو سینی ، 3 سینی و نمونه های سفارشی سازی شده مانند دستگاه های پرس وکیوم 6 متری در نوسان است.

قیمت دستگاه پرس وکیوم آسانسوری و پرس وکیوم ممبران 6 ماه دوم 1402

سال 1402 سال پر فراز و نشیبی از حیث اقتصادی به شمار می رود . اکثر شرکت های ماشین سازی بزرگ و کوچک در سال 1402 با افت فروش فراوانی روبرو شده اند که دلیل عمده ی آن مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و تورم خاموش بوده است .

در سال 1402 قیمت محصولات وکیوم و پرس وکیوم با افزایش هزینه های آهن ، افزایش قیمت ماود اولیه دستخوش تغییراتی شده است ، علارقم اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی افت فروش را شاهد بوده ایم ، هزینه ی تولید نیز بالا رفته و با افزایش قیمت دستگاه های وکیوم روبرو بوده ایم

قیمت دستگاه های پرس وکیوم دوسینی در سال حاضر از 250 ملیون تومان شروع و تا 400 ملیون تومان بسته به امکانات و آپشن های نصب شده بر روی دستگاه متغیر می باشد .

قیمت دستگاه های پرس وکیوم اسانسوری در بازار در سال حاضر در رده ی قیمتی 180 الی 280 ملیون تومان می باشد که اختلاف قیمت حاصله عمدتا بدلیل امکانات وکیوم و همچنین نوع و بیشینه ی شرکت تولید کننده می باشد .

بروزرسانی 29بهمن 1402

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *