پرس وکیوم فرمینگ

پرس وکیوم فرمینگ


انواع دستگاه های پرس وکیوم 

دستگاه های پرس وکیوم در صنعت چوب با سفارش مشتری در انواع مختلف (اعم از پرس وکیوم صندوقی ، پرس وکیوم آسانسوری ، پرس وکیوم دوسینی ، پرس وکیوم سه سینی ، پرس وکیوم واگنی و….) ساخته میشوند. از این دستگاه جهت روکش طبیعی ومصنوعی ام دی اف وانواع محصولات دیگر استفاده میشودانواع پرسهای وکیوم در نوع سفارش آن خلاصه میشود که می توان از وکیوم سه میزه دومیزه صندوقی یا آسانسوری نام برد

دستتگاه های پرس وکیوم و پرس وکیوم ممبران در انواع تک سینی و دو سینی و سه سینی تقسیم بندی میشوند که هرکدام از این نوع محصولات خود دسته بندی های مجزایی را شامل میشوند که بسته به نوع ساخت متفاوت می باشد

دستگاه پرس وکیوم تک سینی

دستگاه های پرس وکیوم تک سینی خود در انواع ذیل تقسیم بندی می شوند

پرس وکیوم تک سینی ریلی واگنی

پرس وکیوم تک سینی صندوقی

پرس وکیوم تک سینی آسانسوری

پرس وکیوم تک سینی ریلی واگنی

دستگاه پرس وکیوم تک سینی ریلی واگنی ، سری خاص از دستگاه های پرس وکیوم در ابعاد 2 متر در 7 متر می باشد . در این دستگاه عملا بر روی شاسی دستگاه پرس وکیوم دوسینی طراحی و اجرا میشود .

در دستگاه پرس وکیوم تک سینی ریلی واگنی ، یکی از میز های کار دستگاه عملا غیر فعال بوده و از آن به عنوان میز انتظار بهره برداری می شود .

پرس وکیوم صندوقی(صدفی)

گروه فنی مهندسی تراشه صنعت آغاج(t.s.a machin) با تکیه بر توان مهندسی  مفتخر است این دستگاه را بصورت بهینه طراحی نماید که علاوه بر نمای ظاهری زیبا از هدر رفتن حرارت نیز جلوگیری می نماید با اضافه کردن ورق سیلکون به این دستگاه میتوان جهت روکش طبیعی و وخم ام دی اف تا قطر ۱۶ میل نیز از این دستگاه استفاده کرد پرس وکیوم صندوقی برای کارگاههایی که محیط کمی دارند کاربرد دارد

معرفی پرس وکیوم صندوقی و طرز کار با این دستگاه

این دستگاه بصورت استاندارد در ابعاد(ارتفاعmm1500*mm2800طول*۱۱۰۰mmعرض )ساخته میشود که ارتفاع دستگاه در صورت باز شدن درب به ۱۸۰۰mmمیرسد که تغییرات ابعادی آن با سفارش مشتری قابل تغییر می باشد درب وکیوم صندقی بصورت صدفی باز میشود جهت سهولت در باز شدن و درب از جکهای گازی و فنرهای جمع شونده استفاده شده است که اپراتور به راحتی بتواند درب را باز وبسته نماید.

پرس وکیوم تک سینی صندوقی

بعد از باز کردن کلمپهای تعبیه شده در اطراف درب – هتینگ باکس همراه المنتهای تابشی  به صورت ۷۰درجه باز میشود تخته با ابعاد ۱۲۵۰*۲۸۰۰mm در محیط میز کار قرار داده روکش مصنوعی مورد نظر بعد از چسب کاری روی قطعه کار سایز شده با بسته شدن درب – عملیات حرارت دهی روکش و بعد از تایم تنظیم شده عملیات وکیوم بصورت اتوماتیک انجام میشود در ضمن عملیات حرارتی و وکیوم روکش  توسط اپراتور قابل تنظیم میباشد .

در این دستگاه آپشنی بنام ورق سیلکون نصب می گردد که اپراتور دستگاه پرس وکیوم صندوقی می تواند از این قابلیت برای خمکاری mdfتا قطر ۱۶ mm, وروکش طبیعی روی سطوح صاف وخمکاری کاری شده – استفاده نمود

پرس وکیوم تک سینی اسانسوری

دستگاه پرس وکیوم تک سینی اسانسوری سری جدید از دستگاه های پرس وکیوم در بازار می باشد . این بازار سهم بسیار بالایی از فروش را در سال های اخیر متوجه خود کرده است .

دستگاه های پرس وکیوم تک سینی اسانسوری از یک سینی کار با ابعاد 140 در 300 مناسب کار ام دی اف و یا 126*260 مناسب روکش کردن روکش های پی وی سی و … بر روی درب های داخلی و ضد سرقت تولید میشود.

پرس وکیوم فرمینگ
پرس وکیوم فرمینگ

انواع دستگاه های پرس وکیوم تک سینی آسانسوری

دستگاه های پرس وکیوم اسانسوری خود به دو دسته تقسیم بندی می شود

پرس وکیوم آسانسوری پنوماتیک

دستگاه های پرس وکیوم آسانسوری در سری پنوماتیک ، به دستگاه هایی اتلاق داده میشوند که سیستم حرکتی کوره که در این دستگاه تعبیه شده است از نوع پنوماتیک باشد . به عبارتی برای حرکت دادن کوره ی دستگاه پرس وکیوم اسانسوری در این نوع از جک های بادی و پمپ باد کمک گرفته میشود .

دستگاه های وکیوم اسانسوری در سری پنوماتیک به دلیل عدم داشتن استاندارد ایمنی در سال های اخیر توسط خیلی از شرکت ها توقف تولید شده اند و فقط توسط اندک معدودی از کارگاه های تولیدی ساخته میشوند . ساخت این دستگاه در حال حاضر مبلغی حدود 10 الی 15 ملیون تومان کمتر از سری هیدرولیک کمتر هزینه می برد .

فلذا اکثر کارگاه های تولیدی به دلیل اینکه محصول نهایی را بتوانند با قیمت کمتری به مشتری واگذار کنند از این سری از دستگاه ها تولید می نمایند .

پرس وکیوم آسانسوری هیدرولیک

دستگاه پرس وکیوم آسانسوری سری هیدرولیک از انواع دستگاه های وکیوم های تک سینی پر فروش بازار در طی سال های اخیر می باشد . این محصول جزو جدیدترین و بنام ترین تولیدات در سری دستگاه های پرس وکیوم در چندین سال اخیر بوده و به صورت ساده و تمام اتومات روانه ی بازار شده است

مشخصه ی بارز دستگاه پرس وکیوم آسانسوری که این محصول را از نمونه های دیگر مجزا میسازد سیستم حرکتی کوره در این دستگاه می باشد . که با کمک جک هیدرولیکی تعبیه شده بر روی دستگاه حرکت میکند .و نیاز به پمپ باد ندارد

کمک گرفتن از جک هیدرولیکی علاوه بر لحاظ استاندارد ایمنی بر روی محصول ، امکان دیگری را نیز به دستگاه می افزاید که در مقالات آتی بدان خواهیم پرداخت

دستگاه پرس وکیوم دو سینی

دستگاه های پرس وکیوم دوسینی عمدتا به صورت ریلی واگنی تولید میشوند . در دستگاه های پرس وکیوم دوسینی ، دستگاه وکیوم از دو سینی کار تشکیل شده است.

پرس وکیوم دو سینی تراشه صنعت آغاج
پرس وکیوم دو سینی تراشه صنعت آغاج

در دستگاه های پرس وکیوم ممبران دوسینی عمدتا از میز ها بصورت نوبتی استفاده میشود . به عبارتی همیشه از یکی از میز ها به عنوان میز انتظار استفاده میشود.

این دستگاه ها نیز به مانند دستگاه های وکیوم ممبران سری تکسینی نیز دارای یک موتور وکیوم می باشند و برای مکش تنها از یک پمپ وکیوم استفاده میشود و عمل وکیوم کردن را بصورت نوبتی بر روی میز های وکیوم انجام می دهد

پرس وکیوم 3 سینی

هتینگ باکس در این دستگاه متحرک می باشد وبه جهت سرعت کار در مدلهای دو میزه و سه میزه ساخته میشود با توجه به نیاز مشتری میتوان از یک میز برای روکش طبیعی از میز دوم جهت روکش مصنوعی و از میز شماره ۳جهت خمکاری mdfوتخته سللایی میتوان استفاده کرد.

پرس وکیوم 3 سینی تراشه صنعت اغاج
پرس وکیوم 3 سینی تراشه صنعت اغاج

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *